10 augusti 2018

Pepp pepp

hälsa

Jag träffade min diabetessköterska för ca 1 månad sedan. Vi pratade en del och jag berättade att min kropp inte mår så där jättebra. Hba1c va 92!!! Inte alls bra.
Hon tyckte att jag skulle fundera hur jag vill ha min framtid....och jag fattar precis vad hon menar.
Den här månaden har jag använt min knapp på armen som mäter blodsockret. Haft som mål att ligga mellan 4 och 9. Det går faktiskt hyfsat. Sovit hela natten ( första gången på veckor) och ett blodsocker på 9 och 7 hela natten. Jag kollar med min bs-mätare ofta och justerar med lite insulin ibland.
Min vikt har skjutit iväg....så himla jobbigt!
Men från idag tänker jag jobba på varje extra kilo och på blodsockret. Jag VILL må bra.
Dessutom shoppade jag några nya höstkläder igår som sitter som korvar! Usch!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress