29 juni 2015

Tankarna.......

allmänt

I går va det söndag, en sån jobbig tung dag.
Jag hade planerat och tänkt åka till Gröna Lund och se Billy Idol, jag har lyssnat på honom sedan 80-talet. En grym sångare och riktigt många bra låtar. Men igår va jag så nere och deppig så jag orkade inte åka!!! Alltså, va fan, så här får jag inte vara......Vart har jag, Jessica försvunnit......
Denna positiva, levnadsglada, full av energi, knasiga, glada, snälla.
Jag kände mig ledsen i går för att jag inte bara satte mig i bilen och åkte in.
Depresion, ångest....nääää jag vill inte!!!
Med tankar så påverkar vi ju oss själva.
Jag har varit själv i 2 år och 4 månader. Det är annorlunda, men helt ok. Jag gillar att kunna fixa och dona som jag vill hemma. Ingen som frågasätter mig. Klart jag anpassar mig efter mina barn. Såna känslor som dåligt samvete och att inte räcka till är sällan idag.
Igår kände jag att om jag ska låta denna negativa spiral fortsätta, kan jag lika väl bara lägga mig ner och ge upp allt. Och nä, jag har ingen lust med det. Jag har drömmar som inte är klara och massor av saker att hinna i livet.
Jag har några yviga planer som förändrar mitt jobb........
Fladdriga planer för mitt boende.......
Spännande relationer som behöver utvecklas......
Köpa en ny bil, första i mitt liv......
Skriva mer på min bok......
 
Jag tänker att nu är det dags att tanka mitt liv med positiv härlig energi!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress